17:e juni - Lordans blogginlägg

Ärade bloggläsare

Min resa med Acheilos har nått sitt slut och jag tar nu tillfället i akt och skriver ett par rader för den gemensamma bloggen.

Himlen är grå i alla riktningar här i Nynäs och regnet sipprar ner efter en resa med så gott som bara fint väder. Det var väl dags för lite regn Olyckligtvis brände jag mig rejält under självaste dag ett så jag fick åtnjuta större delen av resans vackra väder inpackad i en kepsanordning. Solen är farlig när man seglar – så lyder läxan bland många andra läxor jag har lärt.

Under äventyrets gång har jag gått från landkrabba till glad amatör inom området segling. Jag funderar faktiskt på att kika lite på seglarklubben där hemma, vid rottnens strand i sågviken. Efter Acheilos är väll en liten jolle inga problem?

Närheten till naturen har varit kanske det härligaste under resan – känslan av frihet och ingen egentlig plan för vad som ska hända härnäst. Nu är det dags att återvända till hemmets trygga tillvaro med det mesta inom en knapptrycknings räckhåll och inget behov av att hålla koll på väder och vind. Jag kommer sakna livet på båten, enkelheten, oförutsägbarheten...

Jag avslutar med att tacka Kapten Ahlgren, pålitlige Acheilos och åskguden Tor för en härlig upplevelse.

LordI


Bild; Lordan och Christofer i Lilla Nassa skärgård


Bild; Besättningen på Acheilos hyr kajaker på Möja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0