Boktips 1; "Pripps Blå reklamen goes zombies"

Vad är nu detta?

Eftersom vi på Acheilos är fullständigt ointresserade av att ge dig tips på kläder, smink & skor så tänker vi istället tipsa och så småningom även recensera Böcker!

Så, tillåt mig därför att presentera...


Boktips nr 1; "Tjärven" av John Ajvide Lindqvist

Handling;
Tänk dig en riktigt idyllisk skärgårdsmiljö. En vacker träbåt, solsken, en flaska Pripps Blå *host* och men massa glada människor. Kombinera detta med det faktum att det är Midsommar och lägg sedan bara till en sak...
... Zombies! Zombies som kommer upp ur vattnet...

Förklaring;
Författaren bakom denna story är den samma som skrivit "Låt den Rätte komma in" och "Papperväggar". Jag läste den senare av dessa två under tiden jag bodde i Jordanien för att jag läst alla andra böcker, men precis somså många andra måste jag sälla mig till skaran av kritiker som helt enkelt tycker att John skriver otroligt bra historier, om än något läskiga!

Betyg;
Denna "bok" kommer Tyvärr endast ut som E-bok och Ljudbok. Väldigt synd för oss bokmalar som föredrar pockets. Har inte läst/lyssnat på den än eftersom den kom ut den 11:e maj, men det ska helt klart göras... Fast, det blir nog Efter att jag kommit hem från seglingen. Jag vill ju bada i sommar! Har hört flera som kallat den för Johns bästa bok...

Nåja, ett boktips till er alla som vågar!


Bild; Kanske kan behöva den här i sommar?

/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0