24:e maj 2011 - Första "o"frivilliga doppet

Så frivilligt kan man nog inte säga att det var. Faktiskt. Fick besök på båten igår av min käre vän Magnus som förhoppningsvis ska hänga med och segla en liten sväng med oss på Acheilos i juli månad. När vi skulle kliva ombord ramlade mina glasögon ned i vattnet, plums, och där försvann de...

Vad gör man då som dykinstruktör? Man hoppar i såklart! Med en skrattande (och filmande) Magnus som enda publik gled jag likt en köldskadad och flämtande slank fisk genom vattnet med kommentaren "Åh fy f*n vad kallt!".

Magnus sattes i arbete med att leta reda på en handduk som jag gömt i köket. En handduk som naturligtvis var blöt. Nåja, ett par fridyk med cyklopet och min dyklampa fann jag på två meters djup mina kära glasögon liggandes på bottnen. Dagen räddad!

Nåja, förutom detta hade jag igår även tid att utföra lite konstruktiva saker
  1. Köpa sjökort för Bornholm & Gotland Klart!
  2. Köpa köksatteraljer t.ex. Konservöppnare, slickepott etc. Klart!
  3. Fixa bordsben till bordet Klart!
  4. Blåsa upp fendrarna Klart!
  5. Laga sprayhooden Klart!
  6. Dammsuga båten Klart!
  7. Tömma kölsvinet på vatten och torka tort Klart!
  8. Köpa sjösjukepiller Klart!
  9. Fixa en kylbag och frysa in t.ex. mjölkpaket Klart!
Det som återstår är då alltså;
  • Handla mat och C2H5OH-drycker Ska göras idag!
  • Införskaffa och montera band för säkerhetsselen Ska göras idag!
  • Köpa en länspump Vi tar ett öskar. För dyrt med länspump!
  • Sätta en liten plastbit vid låset till förpiksluckan Hittade ingen i affären!
I övrigt så är det nu bara timmar kvar tills dess att den första gasten kommer. Det regnar just nu och ska tyvärr även delvis göra det imorgon. Ni som ska mönstra på imorgon, i juni eller i juli. Glöm... Inte... Regnkläder!


Bild;
Vädret imorgon enligt SMHI.

Detta är alltså med andra ord sista inlägget här på bloggen under den första av de tre delarna av vårat äventyr;
  1. Förberedelserna!
    (18/12-10 till 24/05-11)
  2. Seglingsresan! 
    (25/05-11 till 17/07-11)
  3. Sammanfattningar efter resan! 
    (18/07-11 och vidare)
Så ha det bra, så hörs vi!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0