28:e april 2011 - Seglingsäventyr i USA

Hejsan alla!

Nu var det ett tag sedan det skrevs här så jag passar väll på att skriva lite. Även om min resa till USA inte egentligen var inriktad på segling, så blev det lite segelbåt under resans gång ändå!

Ta en titt på bilden nedan, kan du komma på var den är tagen?


Nå, kom du på det? Svaret är San Fransisco och ön i bakgrunden är "The Rock", Alcatraz, som nog är världens kändaste fängelse och numera turistattraktion. Denna bild togs första dagen i USA och första dagen vi var i San Fransisco då de tro det eller ej faktiskt hade en segeltävling mitt inne i bukten där staden ligger. Många bilder blev det!


Vi hade faktiskt tid för lite riktig segling också. I San Diego som ligger i södra Kalifornien på gränsen till Mexico hyrde vi en Hobie Cat katamaran för lite roande snabbsegling. På bilden ses från vänster; Jag & Per Anders som är en del av ACHEILOS seglingen, men även längst till höger; John, en amerikansk släkting till oss. En alldeles utmärkt matros!

Så, detta får räcka för denna gång. Men misströsta ej, det kommer inte dröja lika länge tills nästa inlägg. Semesten är nu slut och renoveringen av vår H-båt är återigen i full gång! Tänk er, nu är det mindre än en månad kvar tills avfärd!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0