11:e maj 2011 - Två veckor & PTS

"Så, kommer du ihåg nu? Vad var avseglingsdatumet för våran långsegling á la 54 dagar på Östersjön?"

Var det inte 25:e maj? Jo! Och det betyder alltså att det nu är exakt TVÅ veckor kvar tills det är tänkt att vi ska avsegla från Kalmar i riktning norrut!

Finns det mycket kvar att göra? You bet!

Igår fick vi brev från PTS = Post och Tele Styrelsen med anropssignal etc. så att vi kan ha vår VHF. Utmärkt! Då är det bara att fixa en VHF i så fall. Ok, den kom till posten idag så jag ska försöka hämta ut den liksom GPS:en imorgon. Förutom det blev det en vända till matbutiken för inköp av... Ja, mat? Men köpte också något lite mer hårdsmält; En pulversläckare!

Och ja, så jobbade jag ju i lokalen ett par timmar också. Isolerade klart insidan av båten med vår fina gråa isolering, gjorde klart gardinerna och satte dit fästet som vår fina utombordare sedan ska sitta på. Jag säger "fina" utombordare, för vi fick ju faktiskt igång den!


Bild; VHF cert (Check), PTS tillstånd (Check), VHF... (Che... ehh)

Nej ni läsare (vilka ni nu skulle vara). Nu ska jag ut och springa en slinga. Ikväll blir nog mest slö jogging runt Bergundasjön till tonerna av Pink Floyd och "Another Brick In The Wall".
Lite kondition ska man nog ändå ha om man ska ut och segla. Målet var 15km under 1½h innan avseglingen, men det lyckades jag ju med förra gången... Så, hmm, hade vi tårta hemma sa du?

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0